.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نبايد تفكرات اصولگرايي در گيلان سست شود

نماينده مردم رشت در مجلس گفت: نبايد ارزش‌هاي فرهنگي، انقلابي و تفكرات اصولگرايي در گيلان سست شود و دولت بايد نسبت به اين ارزش‌ها در استان توجه بيشتري داشته باشد.

به گزارش شمال نیوز ، سيدعلي آقازاده در گفت‌وگو با فارس در ارزيابي خود از موقعيت گيلان، اين استان را در مقايسه با ديگر استان‌هاي كشور از توسعه عقب مانده خواند.
وي اظهار داشت: در دولت احمدي‌نژاد تحول بسيار بزرگي در سطح كشور ايجاد شده است و پس از فراز و نشيب‌ها و مشكلات اقتصادي، سياسي و فرهنگي در دهه دوم انقلاب و بخشي از دهه سوم، طبق رهبري‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب و تدوين چشم‌انداز برنامه 20 ساله مجموعه نظام كارهاي پرشتابي به خود گرفت و تمام كشور به نوعي از اين فرصت و نعمت برخوردار شدند.
آقازاده با بيان اينكه گيلان در حد و شأن خود از توسعه برخوردار نشده است، افزود: در اين مدت پنج سال در كشاورزي استان پسرفت و عقب‌ماندگي مفرطي داشتيم و سرانه درآمد و كيفيت و كميت محصولات كشاورزي و بازرگاني آن رشد موزوني نداشته است.
وي مهاجرت كشاورزان و افزايش نرخ بيكاري در گيلان را از دلايل عقب ماندگي بخش كشاورزي استان عنوان كرد و گفت: در بخش صنايع استان نيز شاهد تعطيلي كارخانه‌هاي بزرگ هستيم و بيكاري كارگران و پايين آمدن كيفيت توليد موجب انسداد توسعه بخش صنعت استان شده است.
عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، بخش گردشگري گيلان را رضايت‌بخش ‌ندانست و تصريح كرد: در سال‌هاي اخير مناطق جنگلي، رودخانه‌ها، عرصه‌هاي زيست‌محيطي و مناطق جغرافيايي گيلان مورد هجوم بي‌برنامگي و ناآگاهانه قرار گرفته و به نوعي تخريب شده است.
وي با اشاره به اينكه چهره گردشگري گيلان با اين وضعيت منفور شده است، ادامه داد: اگر فكري براي طبيعت و محيط زيست گيلان نشود فرار متقاضي و سرمايه‌گذار را در بر دارد.
آقازاده مديريت مناسب را راهكاري براي رهايي از شكست توسعه در استان دانست و افزود: با توجه به اينكه خواسته‌هاي مردم با تفكر اصولگرايي در جامعه همراه است، مديريت انقلابي مي‌توانست از تخريب و ضعف گيلان جلوگيري كند.
وي در بحث رويكرد فضاي عمومي استان بيان داشت: اين فضا همراه با خواسته‌هاي اجتماعي است كه در اين بخش نتوانستيم از فرصت‌ها استفاده كنيم.
نماينده مردم رشت در مجلس افزود: مي‌توانستيم گيلان را از فرصت منحصر به‌ فردي كه در 30 سال گذشته ايجاد شده بود، در حد معمول همپاي ديگر استان‌ها رشد دهيم و تحرك در آن ايجاد كنيم.
وي با اشاره به اينكه در بخش راه‌آهن، توسعه آب روستايي و امكانات ديگر روستايي استان كارهاي چنداني صورت نگرفته است، تصريح كرد: اين بخش‌ها از چنان عقب ماندگي برخوردار است كه مردم نااميد شده‌اند.
آقازاده به‌كارگيري نيروهاي ارزشي و كارآمد را موجب برطرف شدن مشكلات گيلان دانست و اظهار داشت: استفاده از نيروهاي اصولگرا در رأس مديريتي استان مي‌تواند گيلان را از اين حالت بيرون آورد و آن را از شرايط معامله‌گري نجات دهد.
وي افزود: در دولت احمدي‌نژاد مردم گيلان از مديريت منسجم و با اهليت اصولگرايي و ارزشي محروم شدند و موانع و مشكلاتي كه امروز به دليل عدم مديريت ارزشي در استان ايجاد شده بدتر از دولت اصلاحات است.
عضو كميسيون امنيت ملي با تاكيد بر اينكه به جامعه ارزشي گيلان توهين مي‌شود، اظهار داشت: دولت نسبت به ارزش‌هاي ديني در گيلان بي‌توجه است و نبايد شاهد سست‌ترشدن ارزش‌هاي فرهنگي و انقلابي و تفكرات اصولگرايي در استان باشيم.
وي توجه بيشتر مديريت عالي كشور در مسير خدمت و ارزش‌مداري و تقويت ارزش‌هاي ولايي در گيلان با توجه به تذكرات رهبر معظم انقلاب را مورد تاكيد قرار داد و افزود: خدمت به مردم گيلان بايد شايسته و بايسته باشد.
آقازاده با اشاره به اينكه توجه دولتمردان احساس مسئوليت در گيلان را بيشتر مي‌كند، بيان داشت: بايد به مردم گيلان و دفاع از ارزش‌هاي آنها بيشتر توجه شود.
وي با انتقاد از حذف نيروها ارزشي از بدنه اجرايي گيلان افزود: حذف اين نيروها تضعيف ارزش‌هاست و بسياري از نمايندگان مجلس منتقد اين امر هستند.
آقازاده غفلت عمومي را موجب تضعيف ارزش‌هاي استان عنوان كرد و اظهار داشت: مردم بايد در جريان امور استان قرار گيرند و كساني كه وظيفه امر به معروف دارند بايد حساس باشند و تذكر دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 28 آذر 1389
به به سرردااار بزرگ بالاخره بعد چهارسال سکوت مطلق در استان و مجلس شورای اسلامی بالاخره 1 بار هم که شده صدات در آمد حاج اقا در زمان برکناری مدیران بومی استان کجا بودی
نا شناس 28 آذر 1389
اقی اقازاده تا حالا گجا بودی ؟
نا شناس 28 آذر 1389
اصولا این اقازاده فقط رای مردم را می خواست بره مجلس بعد از آن دیگه مزاحم مردم شریف شهر رشت و استان گیلان نشده از بس محفوظ به حیاست!!
علی محمدی 28 آذر 1389
آقای آقا زاده باور کنید استاندار استان شما از قویترین استاندار ان کشور است منتهی رشتی ها قشری فکر می کنند .می گویند همه مسولین استان باید رشتی باشند .بنظر می رسد مردم دیگر شهرها حقی ندارند این چه حرف هایی است که می زنید.کوچکی نزادی که از باند بازان معروف است ودر آموزش وپرورش استان چه کاری که نکرد حا لا بر استاندار خرده می گیرد که مسولیت استان را به افراد نا کار آمد می دهد که واقعا بی انصافی است حالا شما هم به طریقی حرف او را مزمزه می کنید .انصاف داشته باشید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.215 seconds.